Wstecz Blog
17.09.2019 Małgorzata Dądela

Co nam daje pisanie bloga? Czy naprawdę robimy to dla innych czy dla siebie?

„Content is the king” - hasło, które słyszał już niemal każdy, to jednocześnie jedna ze złotych zasad współczesnego marketingu. Fakt, treści mają moc. Czas poświęcony na opracowanie własnej strategii komunikacji, to zdecydowanie dobra inwestycja. Poza samą ramą, w której bezpiecznie się poruszamy, prowadząc biznes w określonym kierunku, w niektórych z nas jest potrzeba wyjścia poza jej granice. Jednym z popularnych sposobów wyrażenia siebie jest prowadzenie bloga, który może być ciekawym narzędziem komunikacji. Ciekawym do momentu, gdy mamy co przekazać i chcemy własnymi doświadczeniami i spostrzeżeniami podzielić się z innymi. 

W przypadku firmy powszechnie wiadomo, że blog dobrze wpływa na wizerunek, buduje obraz eksperta, zwiększa zasięgi. To też jedna z form komunikacji z klientem. 

Jednak czy zastanawialiście się, jakie korzyści przynosi pisanie bloga samemu autorowi? Subiektywnie, personalnie, po prostu… 

Porządkowanie myśli, Rozbudzenie kreatywności i Rozwój

Porządkowanie myśli: jeśli jesteś typem wrażliwca, który ma bardziej rozwiniętą prawą półkulę mózgu, wiesz o czym mówię. Ilość bodźców, które odbierasz codziennie z otoczenia sprawiają, że Twój wewnętrzny komputer „mieli” wszystko od rana do rana. On nie zwalnia, nie odpoczywa, on nieustannie pracuje. Nie chodzi o to, czy jest to informacja z tych mniej ważnych np. uwaga jaką zaserwował Ci właśnie sąsiad, ważne zadanie, jakie otrzymałaś/eś od klienta lub szefa, czy wnioski z ostatniej konferencji. To nie ma znaczenia. Mózg przetwarza i musi sobie z tym jakoś poradzić. Nie ma chyba lepszej metody, jak podzielenie się własnymi doświadczeniami (oczywiście tymi, którymi możesz) z innymi. Może to być rozmowa, szkolenie, czy właśnie pisanie bloga. 

Rola mentora jest tutaj drugorzędna. Blog pozwala poznać opinie kogoś z boku, u kogo temat wzbudził na tyle duże zainteresowanie, że chętnie podejmie dyskusję. Takie małe badanie rynku. 

Rozbudzenie kreatywności to drugi ważny aspekt. Jak zbadali naukowcy NASA (źródło: Harvard Business Review- lipiec sierpień 2019, Dlaczego z wiekiem tracimy kreatywność) najbardziej kreatywne są dzieci. Aż 98 proc z 1600 badanych 5-latków przeszło test na kreatywność na poziomie geniusz. Niestety z wiekiem i zdobywaniem doświadczeń oraz pogłębianiem edukacji nasza kreatywność spada, a w wieku dojrzałym, kiedy dochodzi codzienna rutyna, temat robi się jeszcze bardziej skomplikowany. Tutaj pojawia się pytanie, jak ją rozbudzić? Przede wszystkim musisz mieć umysł otwarty na NOWE. Zdobywanie wiedzy, zbieranie doświadczeń, w tym także porażek, to bardzo dobry krok w rozwoju naszej kreatywności. Z mojego doświadczenia wynika, że równie ważna jest aktywność na łonie natury jak i umiejętność przelania własnych myśli na papier czy to za pomocą słów, czy np. obrazów. 

Rozwój. Przez wielu postrzegany jako ciągłe zdobywanie wiedzy i umiejętności. Ale czy aby tylko?

Rozwój to także chwila refleksji. Tematy na bloga, tak jak i dobre teksty piosenek, powstają właśnie wtedy, gdy chcemy rozwiązać jakiś problem, albo coś bardzo przeżywamy i nie potrafimy przejść obok tego obojętnie. Kolejne zapiski, które powstają w naszej głowie i na kartce prowadzą nas na nowe tory. Nowe rozwiązania. Pokazują nowe kierunki. 

A gdy blog staje się naszym wyzwaniem lub zadaniem, każdy nowy tekst jest się źródłem pozytywnej energii. 

M.D.  

Wstecz
global map

KONTAKT

Zapraszamy
do współpracy!

biuro@mdmarketing.pl | +48 666 088 044

MDmarketing Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Filomatów 4 lok. 18
42-217 Częstochowa

NIP: 5732884633
REGON 367717274
KRS 0000685668

Back top