Wstecz Blog
18.03.2019 Małgorzata Dądela

Event manager – jeden z 10 najbardziej stresujących zawodów

event eventmanager targi organizacjatargów trade manager B2B marketing trademarketing

Planowanie eventów wielu osobom kojarzy się z łatwym i przyjemnym zajęciem. Wybierasz miejsce, zapraszasz gości, organizujesz oprawę wydarzenia, ostatecznie przyjmując gratulacje za doskonale wykonaną pracę. Muszę Cię rozczarować. Nie do końca tak to wygląda…

Być może powyższy opis trochę Cię przeraził, ale czy wiesz, że zawód event managera jest w pierwszej dziesiątce najbardziej stresujących zawodów na świecie?! Nie bez powodu.

To praca pod ciągła presją, wymagająca pełnego zaangażowania, doskonałej organizacji, umiejętności radzenia sobie w stresujących sytuacjach. Przez całą dobę jesteś pod telefonem, musisz liczyć się z dalekimi, czasem kilkudniowymi wyjazdami. Jeśli nie nauczysz się żyć i pracować w tak zmiennych warunkach, w najlepszym wypadku grozi Ci wypalenie zawodowe.

Poniżej kilka przydatnych rad, jak zorganizować swoją pracę, aby uzyskać, jak największą kontrolę nad codziennymi obowiązkami, a co za tym idzie, odzyskać spokój wewnętrzny.

 

Chcesz osiągnąć sukces? Zacznij od siebie

Jeśli chcesz dobrze wykonywać swoją pracę, musisz zadbać o siebie. Nie chodzi tu ścisłą dietę, siłownię i spa raz w tygodniu. Chodzi o podstawowe nawyki, które wpływają na Twoje dobre samopoczucie. W zamian, dostaniesz zapasy energii, w tej pracy niezbędne.

- wysypiaj się! Organizmu nie oszukasz, musi mieć czas na regenerację, aby pracować na pełnych obrotach.

- relaksuj się! Znajdź sposób na odreagowanie stresu. Joga, basen, spacery… jakakolwiek aktywność, która pozwoli Ci się odstresować.

- pij! Wodę, dużo wody ;)

- jedz! Przy natłoku obowiązków i stresie to normalne, że nie czujesz głodu. Ale uwierz mi, że tak daleko nie zajedziesz. Aha! I pamiętaj, że kawa to nie śniadanie.

- wyglądaj atrakcyjnie! Jesteś leaderem w organizacji tego wydarzenia, inni wyczuwają Twoją pewność siebie, im więcej zrobisz, aby ją wzmocnić, tym lepiej.

 

Organizacja pracy – jedyny sposób, aby nie zwariować 

- pracuj w zespole – to podstawa. Jeśli masz zaufanych, zdolnych pracowników – gratuluję. Jeśli nie, poświęć czas na zbudowanie zespołu, na którym będziesz mógł polegać w każdej sytuacji. Wdrażaj nowych pracowników podczas pracy przy mniejszych projektach. Nigdy nie powierzaj „świeżym” osobom zbyt odpowiedzialnych zadań! Metoda małych kroków jest najlepsza, jeśli zależy Ci na dobrej reputacji.

- stwórz listę zadań i harmonogram – sporządź jedną główną listę zadań związanych z eventem, podziel ją na etapy, przypisz każdemu zadaniu datę zakończenia, przydziel osobę odpowiedzialną za wykonanie zadania. Harmonogram, jak i lista zadań powinny być dostępne dla wszystkich pracowników związanych z eventem. Przynajmniej raz w tygodniu (przed wydarzeniem nawet kilka razy dziennie) sprawdzaj czy wszystko idzie zgodnie z planem.

- zabezpiecz się przed klęską – wszyscy podwykonawcy, z którymi współpracujesz powinni wiedzieć o karze, jaka ich czeka w przypadku nie wywiązania się z wykonania zadania w określonym terminie. Pilnuj tego, aby umowy zawierane z podwykonawcami zawierały taką informację. Wizja dużej kary finansowej działa bardzo dyscyplinująco.

- bądź w stałym kontakcie – ze zleceniodawcami, sponsorami, dostawcami. Tydzień oraz dzień przed wydarzeniem zadzwoń i zapytaj, czy czegoś nie potrzebują. Nie ma nic gorszego niż niedopowiedzenia, które wynikają w dniu eventu.

- deleguj zadania – nie zrobisz wszystkiego sam/a, jeśli nie ma potrzeby Twojej interwencji, przekaż obowiązki swoim pracownikom.

- bądź jak MacGyver – przygotuj się na nieoczekiwane sytuacje, bo takich nie unikniesz. Będziesz spokojniejszy/a, jeśli w Twoim zasięgu znajdą się taśma klejąca, rolka do czyszczenia ubrań, odplamiacz w sztyfcie, baterie, powerbank, miętówki, igła i nitka, nić dentystyczna, bezbarwny lakier do paznokci itp.

- uspokój się – nie zastanawiaj nad już podjętymi decyzjami, nie zmieniaj w ostatniej chwili wszystkich koncepcji, pamiętaj, że im bliżej wydarzenia tym większa panika, nie tylko w Twojej głowie, ale u wszystkich osób związanych z eventem. Wysłuchaj, weź głęboki oddech i zapewnij, że wszystko jest pod kontrolą. Ty też w to uwierz! 

 

Refleksja na koniec

Organizacja eventów nie jest prostym zadaniem. Od pierwszych koncepcji do spektakularnego sukcesu każdego event managera dzieli długa droga pełna niespodziewanych sytuacji. Najważniejsze to zaakceptować fakt, że nie wszystko można mieć pod kontrolą. Pozostaje przygotowanie się na różne scenariusze i możliwie szybka reakcja. Firmy, które kiedykolwiek organizowały eventy we własnym zakresie wiedzą, jak trudne jest to zadanie. W myśl powiedzenia czas to pieniądz, może warto wziąć pod uwagę zlecenie organizacji ważnego eventu doświadczonym specjalistom, a czas i kompetencje pracowników wykorzystać do działań zwiększających zysk firmy.

 

Wstecz
global map

KONTAKT

Zapraszamy
do współpracy!

biuro@mdmarketing.pl | +48 666 088 044

MDmarketing Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Filomatów 4 lok. 18
42-217 Częstochowa

NIP: 5732884633
REGON 367717274
KRS 0000685668

Back top